2016. szeptember 23., péntek

2016.09.23. Lencsegulyás, darás metélt, krumplis tészta.

Teljesen meg lettem kavarva, mert ahogyan tegnap megnéztem az étlapot, valami megütötte gyengélkedő szemeimet. Micsoda? Olyan étel szerepel rajta, ami ebben a formában, még sohasem volt olvasható az étlapon. 
De menjünk sorjában! Tudni kell azt, hogy becsületes emberhez méltóan, kicsit én is készülök, tehát felmérem a másnapi kajákat, megnézem melyik ételről rendelkezem már bőségesen képekkel, illetve melyiket kell feltétlenül lefotóznom. Ez utóbbi nem lenne kötelező, mégis becsületből, hacsak tehetem újabb ételfotókkal gyarapítom gyűjteményemet. 



A lencsegulyással semmi gond nincs, legalábbis nagyon úgy tűnt. Annak a fotójából igen sok szerepel óriási archívumomban. Mindet én fényképeztem, mert szeretek a képalkotással, a szerkesztéssel is bajlódni. Átnézve az étlapot, rögtön rá is jöttem, hogy bár észrevétlenül, de ismét elérkezett a péntek. Persze, más kézzelfogható jelek is arra mutattak, hogy ma bizony elérkezik a hétvége! Rögtön arra is rájöhettem, hogy ezen a napon a leves annyira bőséges, hogy azzal, akár önmagában is jól tudnék lakni. Ez minden bizonnyal így is lesz, mert már itt áll előttem, és szinte kínálja magát. A lencsét sokan újévi ételnek tartják, de nekem ilyenkor is nagyon jól fog esni. Tehát lencsegulyásra fel elsőként!


És itt elérkezett a probléma! Soha nem érkezett még, ugyanis az eltelt négy év alatt, az étterem konyhájáról darás metélt! Hacsak? Hacsak, nem az igen egyszerű, de számomra szintén nemkívánatos, grízes tésztát takarja ez a hangzatos elnevezés?! Akárhogy is van, ma sem egyiket, sem másikat nem fogom megkóstolni, mivel nagyon úgy tűnik, nem rendeltünk belőle. Nincs hiányérzetem bevallom! A gríz=búzadara, a metélt pedig minden bizonnyal tésztát jelent, nem pediglen az éretté vált Izraelita fiúgyermeket, tehát briliáns elmémmel kikövetkeztettem a mai menü számunkra nem megismerhető elemét. Ez bizony, ma mások asztalán grízes tésztaként fog szerepelni. Azt pedig, hogy jobb étvággyal fogják-e elfogyasztani darás metéltként, azt bízzuk az idő sorára!


Ha már átnevezzük az ételeket, úgy nyugodtan hívhatjuk a krumplis tésztát, akár grenadírmarsnak is. Tőlünk kicsit nyugatabbra legalábbis így nevezik. Ezt viszont biztosan megkóstolom, mert rendeltünk belőle, valamint szeretem is nagyon. Bárhogyan is nevezik, ez már bizony, igenis jöhet. Kicsit majd borsozunk rajta, mert az én ízlésem így kívánja, és ebéd közben majd szól a Grenadírmarsnak nevezett együttes valamelyik népszerű slágere. Ja! Azt mondtam már, hogy nagyobbik fiam egyik zenésztársaival létrehozott formációját, is Grenadírmarsnak hívják, amelyikben billentyűsként játszik? Most már ezt is tudjátok!  
Kellemes hétvégét mindenkinek! Nekem már minden bizonnyal igen jól fog sikerülni. Süt a nap, a gyógyulás útján vagyok, mi kell még?
De nyugtával dicsérd a napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése